יום שני, 1 במרץ 2010

חג שבע- עמותת הרב גרוסמן ואגף המשימות כמשל


בשבועות האחרונים אני נחשף לעבודה מבורכת של שליחיו של הרב גרוסמן מעמותת מגדל אור במגדל העמק. כבר שמונה שנים החברקה מקדמים לפני כל פסח מבצע איסוף חבילות לנזקקים.
השנה היעד היומרני שלהם להגיע למעל 20,000 חבילות הביא אותם לפנות לתנועה הקיבוצית ולאגף המשימות.
חברנו לפעילות, יחד אנו מנסים להגיע לאיוש של 230 סניפי שופרסל בחברי קיבוצים ומתנדבי שנת השירות. אבל החוויה האמיתית היא היכולת ליצור קשר ולהצליח לבנות שיתופי פעולה עם קהלים שבדרך כלל לא היה לי ולהם הרבה במשותף. נכון הדרך עוד רבה להצלחת המבצע אך זה בהחלט פתח לכיוון נכון.
נושא זה רק מדגים לי את ההטיה המסוכנת שקיימת כיום בחברה הישראלית בקו השבר שבין דתיים וחילוניים. הקיטוב שבו כל צד מיוצג על ידי הקיצוניים ואינו מאפשר תא השיח וההסכמה בין המתונים. יש לא מעט דוגמאות שניתן להרחיב עליהם דוגמת רבני יצהר, האנרכיסטים נגד הגדר, שייח ג'ראח ועוד. בהם המציאות הקיצונית מייצרת את סדר היום שלנו.
אך השאלה היא כיצד בונים מסגרות וזירות ציבוריות שיביאו לידי ביטוי את ההסכמות הרחבות הקיימות בציבור הישראלי. אל לכם לטעות אין אני מדבר על טשטוש אי ההסכמות או המחלוקות שצריך לקבל עליהן הכרעות ולעיתים לא הכרעות קלות. אך האתגר הוא שנחזק גם את היסודות שיאפשרו לנו לצאת מתוך הנחת יסוד חברתית שאכן קיימת חברה ישראלית ואנחנו כציבור עושים מאמץ משותף לשמר אותה ולהשפיע עליה מבפנים. יסודות משותפים אלה משותפים לרוב הציבור בישראל ועומדים על הדמוקרטיה, כבוד האדם והידיעה הברורה כי דרך ארץ קדמה לתורה.
בברכת חג פורים שמח.

אין תגובות: