בתחילת הפרשה ביקור המלאכים באהל שרה וההבטחה
ללידת בן מאברהם אך במרכז הפרשה פרשת לוט ואנשי סדום, השחתת המידות בשיאה ולוט
כאיש בוחר לגונן על אורחיו מפני אנשי
העיר. לשם הדגשת מחויבותו מציע לוט לאנשי העיר את בנותיו בתנאי שלא ירעו לאורחיו. בהשמדת
סדום, לוט ושתי בנותיו ניצלות.
לקראת סיום הפרשה חוזרים לאוהלה של שרה וללידת
בנה יצחק. אך שם אנו מוצאים השחטת המידה כאשר לצד שמחתה של שרה על לידת בנה אחרי
שנים רבות של עקרות, עינה צרה בהגר והחשש מפני חלוקת הירושה נוכח ביותר.
"ותאמר לאברהם, גרש האמה הזאת ואת בנה כי
לא יירש בן האמה הזאת עם בני, עם יצחק"
הפרשה מסתיימת בסיפור "עקידת יצחק"
הניסיון הקשה ביותר שמעמיד אלוהים את אברהם.
במוצ"ש הייתי בכיכר רבין, ציבור של בני
נוער בעיקרם, מעלים על נס את חיוניות הדמוקרטיה ואת המחויבות הארחית לשמירה על
הדמוקרטיה. מפגן כח כה אמיץ של בני נוער בגיבוי של נשיאה של מדינת ישראל, ראובן
ריבלין. התחושה קשה מכיוון שהפער גדול.
מבחרי הציבור בישראל נדמים מיום ליום לאנשי סדום,
כה חסרה דמות שתעשה מעשה לוט ותעמיד את ערכיה לפני טובתה האישית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה